THIS BLOG HAS MOVED

Dear reader, this blog was a nice place for quite a while to share my thoughts and stories. Meanwhile I got a new website and so I continue writing on my new's site blog.

HOP OVER TO THE NEW BLOG

Thank you.

Liebe Leserin, dieser Blog war für lange Zeit ein sehr netter Ort, meine Gedanken und Geschichten mit dir zu teilen. Inzwischen habe ich eine neue Website erstellt und werde jetzt den Blog dort fortsetzen.

GEH EINFACH ZUM NEUEN BLOG,

und: "Danke!"

Color choices for the modern quilter

Dienstag, 14. August 2012

Clay Ratcliff made this shot from a door in a back alley in Malaysia and he comments “Some towns seem to have taken the meme of painting everything in nice colors very seriously. I wonder how these things get started. I assume, like other things, a few well-connected neighbors in conspicuous places start painting their homes with interesting colors, and then it spreads on its own.”

And although he gave his picture a kind of vintage touch I liked the vibrant tones and made a color scheme for us modern quilters out of it.

Color choice for the modern quilter

Clay Ratcliff machte diese Aufnahme von einer Hintertür in einer kleinen Seitengasse in Südmalaysia. Er kommentiert sein Bild mit den Worten “Manche Städte scheinen die landestypische Art, alles mit hübschen Farben anzumalen, sehr ernst zu nehmen. Ich frage mich, wer wohl damit angefangen hat. Ich nehme an, ein paar gutbefreundete Nachbarn haben sich heimlich verschworen, ihre Häuschen mit interessanten Farben zu streichen, und das zog dann seine Kreise…”

Und obwohl er seinem Foto absichtlich einen etwas “gealterten” look gab, mochte ich diese leuchtenden Farben so gerne, dass ich gerade für uns moderne Quilter ein Farbschema daraus abgeleitet habe.

Keine Kommentare:

.

 
site design by designer blogs